Štiri oblike spletnega gostovanja

V osnovi je spletno gostovanje storitev, kjer v najem dobimo strežnik oziroma del prostora na strežniku, na katerem nato gostujemo svojo spletno stran, aplikacijo, elektronski poštni predal ali morda kaj drugega. Vsa gostovanja pa si niso povsem enaka, saj poznamo različne oblike oziroma vrste spletnega gostovanja. Med njimi so najbolj razširjene naslednje štiri:

  • Deljeno gostovanje (ang. shared hosting)
  • Gostovanje za nadaljnjo prodajo (ang. reseller hosting)
  • VPS gostovanje (ang. virtual private server hosting)
  • Namensko gostovanje (ang. dedicated hosting)

Deljeno gostovanje

Deljeno spletno gostovanje pomeni, da si prostor na strežniku delimo z drugimi strankami, ki so pri istem ponudniku, prav tako kot mi, zakupile tako imenovano deljeno gostovanje. Ponudnik gostovanja ima običajno vnaprej oblikovane pakete, ki točno določajo, koliko prostora pripada posameznemu naročniku, prav tako pa so stranke omejene s porabo procesorske moči, lahko tudi s številom domen, elektronskih poštnih računov itd. Manjši paketi običajno vključujejo nekaj 100 MB spletnega prostora za eno samo domeno, medtem ko večji paketi dopuščajo neomejeno domen in več 10 GB prostora.

Deljeno gostovanje

Deljeno gostovanje

Deljeno gostovanje velja za najbolj osnovno, primerno za večino uporabnikov, ki se želijo s svojo spletno stranjo ali spletno trgovino predstaviti na spletu. Posebno znanje uporabnikov ni potrebno, saj strežnik vzdržuje ponudnik gostovanja. Pogosto je na voljo tudi pregledna nadzorna plošča, prek katere lahko uporabnik kreira dodane domene, poddomene, e-poštne predale in podobno.

Gostovanje za nadaljnjo prodajo

V praksi se pogosteje uporablja izraz reseller gostovanje. Tudi v tem primeru si prostor na strežniku običajno deli več naročnikov, katerim pa je skupno to, da zakupljen strežniški prostor prodajajo dalje končnim uporabnikom. Delujejo torej kot nekakšni posredniki med končnimi strankami in ponudnikom spletnega gostovanja. Uporabniki, ki se odločijo za reseller gostovanje, pakete oblikujejo po lastnih željah oziroma so ti največkrat oblikovani po potrebah posameznih naročnikov. Omeniti je potrebno, da ‘posredniki’ sami določijo cene za pakete, kar pomeni, da storitev prodajajo naprej po višji ceni in tako ustvarjajo dobiček.

Gostovanje za nadaljnjo prodajo

Gostovanje za nadaljnjo prodajo

Gostovanje za nadaljnjo prodajo je v prvi vrsti primerno za podjetja, ki se ukvarjajo s spletnimi storitvami. Predvsem s tem ciljamo na izdelovalce spletnih strani oziroma trgovin, ki svojim strankam lahko ponudijo celovito storitev – torej tako samo spletišče kot tudi prostor na spletu.

VPS gostovanje

VPS gostovanje je namenjeno zahtevnejšim uporabnikom, ki jim deljeno spletno gostovanje ne ustreza. Razlog za to je najpogosteje ta, da si na strežnik želijo namestiti nestandardno programsko opremo in gostovati zahtevno aplikacijo, ki sicer na osnovnem deljenem strežniku ne bi delovala. Prav tako se za VPS gostovanje odločajo lastniki večjih spletnih trgovin, npr. trgovin temelječih na sistemu Magento, ki so precej zahtevne. Na tem mestu je potrebno poudariti, da tudi velike spletne trgovine lahko gostujejo na deljenem gostovanju, seveda pod pogojem, da ima ponudnik na voljo kakovostne strežnike s sodobno opremo in ustrezno politiko dela – npr. da na enem strežniku ne gostuje več tisoč domen.

VPS gostovanje

VPS gostovanje

VPS gostovanje pomeni, da uporabnik dobi v najem del fizičnega strežnika, ki pripada le njemu. Nanj si torej lahko namesti poljubno programsko opremo in si strežnik v celoti prilagodi. Ta oblika spletnega gostovanja je precej dražja od deljenega gostovanja, stranka pa potrebuje tudi znanje oziroma si mora priskrbeti administratorja, ki vzdrževanje strežnika opravlja namesto nje. Za dodatno plačio omenjeno storitev ponavadi nudi tudi ponudnik gostovanja.

Namensko gostovanje

Namensko gostovanje je podobno VPS gostovanju. Razlika je v tem, da uporabnik pri VPS gostovanju v najem dobi le del strežnika, pri namenskem pa mu pripada celoten strežnik. Ta storitev je izmed navedenih daleč najdražja, saj omogoča popolno prilagoditev strežnika lastnim potrebam in željam. Ob zakupu stranka izbere specifikacije strežnika, torej moč procesorja, količino pomnilnika, velikost trdega diska ipd.

Namensko gostovanje

Namensko gostovanje

Tudi pri namenskem gostovanju igra sistemski administrator zelo pomembno vlogo. Nastavitev strežnika in tudi njegovo vzdrževanje je primarnega pomena, zato je vedno potrebno imeti osebo, ki se na delovanje strežnika dobro spozna. Podobno kot pri VPS gostovanju tudi pri namenskem strežniku ponudnik gostovanja za doplačilo nudi dodatne storitve – npr. osnovno ali napredno sistemsko administracijo ter pomoč pri vzdrževanju strežnika.

Namensko gostovanje je namenjeno najzahtevnejšim uporabnikom, ki si želijo strežniško okolje povsem prilagoditi. Prav tako se za namensko gostovanje odločajo srednja in večja podjetja, ki gostovanje nato nudijo končnim uporabnikom, podobno kot pri reseller gostovanju.